Medena Zemja (2019)

Medena Zemja (2019)

Filmski kotiček, 10. marec 2020 ― aka Honeyland Hatidze Muratova in Honeyland (2019), Foto: Imdb Slo naslov: Medena dežela Drugi naslovi: Honeyland Država: Makedonija Jezik: makedonščina, turščina, srbščina Leto: 2019 Dolžina: 89',  Imdb Žanri: drama, dokumentarni Režija: Tamara Kotevska, Ljubomir Stefanov Scenarij: Tamara Kotevska, Ljubomir Stefanov Igrajo: Hatidze Muratova, Nazife Muratova, Hussein Sam  V otvoritvenem prizoru Medene dežele spoznamo Hatidžo Muratovo, glavno junakinjo oblečeno v bluzo medeno barve, ki nas v maniri izkušene planinke pripelje do naravnega bivališča čebel, ki so si dom uredile na težko dostopni pečini nad dolino. Že ti prvi kadri filma napovejo, da nas čaka izkušnja, ki bo z nami komunicirala na impresivnem vizualnem nivoju. V odročni vasici v makedonskem gorovju so nekoč živeli pripadniki turške manjšine, danes pa sta edini prebivalki vasi Hatidže in njena ostarela, na posteljo priklenjena mati. Vsi drugi so že zdavnaj odšli in srečo poiskali v urbanih središčih, Hatidže, ki nikoli ni imela lastne družine, pa je ostala v vasi, ob materi.  Hatidže sebe in mater preživlja z nabiranjem medu, ki ga nato prodaja med občasnimi izleti v mesto. Hatidže panje poišče v divjini in jih nato preseli oziroma prerazporedi na bolj dostopne lokacije v vasi in okolici. Ko pride čas za odvzem medu iz panjev odstrani le polovico medu, drugo polovico pa pusti čebelam, saj se zelo dobro zaveda, kako zelo pomembno je, da čebele imajo dovolj hrane v zimskem obdobju. Čudovito je opazovati človeka sposobnega živeti v takšni harmoniji z naravo, nekoga s takšno stopnjo razumevanja pomembnosti ohranjanja ravnovesja v ekosistemu. Dokaz, da je človek v naravi glavni moteči dejavnik dobimo s prihodom nomadske družine s sedmimi otroci, ko se naseli na sosednji zapuščeni posesti. Družina se preživlja z govedorejo in vas je kmalu polna življenja, številni otroci, mačke, krave, telički... Hatidže se sprva razveseli novih sosedov in jih sprejme z odprtimi rokami. Glavi družine c
Honey Boy (2019)

Honey Boy (2019)

Filmski kotiček, 6. marec 2020 ― Shia LaBeouf and Noah Jupe in Honey Boy (2019), Foto:Imdb Slovenski naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2019 Žanri: drama Dolžina: 94' ,  Imdb Režija: Alma Har'el Scenarij: Shia LaBeouf  Igrajo: Shia LaBeouf, Lucas Hedges, Noah Jupe, FKA Twigs, Byron Bowers, Clifton Collins Jr. Čeprav ne sodim med tiste, ki jih goreče zanimajo podrobnosti iz življenj slavnih in z njimi povezane rumene novičke, pri tistih najbolj ekscesnih zvezdnikih nekaj teh informacij, hočeš-nočeš,  najdejo pot do tebe. Shia LaBeouf je eden teh zvezdnikov, ki je v preteklih letih z različnimi ekscesi polnil časopisne stolpce in človek, ko se je na premieri Von Trierjeve Nimfomanke po rdeči preprogi festivala v Berlinu sprehajal s papirnato vrečko na kateri je pisalo: "Nisem več slaven." Zdaj je tu film, ki vedenje muhastega zvezdnika postavi v kontekst težavnega odraščanja v problematičnem družinskem okolju. Medeni fant je namreč pretežno biografska zgodba, posneta po scenariju, ki ga je lastnoročno spisal Shia, režijo pa je prevzela uveljavljena režiserka glasbenih spotov in dokumentaristka Alma Har'el, ki je z naslovnim prvič zaplula v vode celovečernega igranega filma. Film odpre nekajminutni kolaž utrinkov iz življenja glavnega junaka, sestavljen iz filmov v katerih je igral in neumnosti, ki jih je počel potem, ko so kamere ugasnile. Smo v letu 2005, ko 22-letni Otis (Lucas Hedges) po nizu izpadov in aretaciji konča v rehabilitacijskem centru za zdravljenje odvisnosti. Zdravljenje zahteva soočanje s težavno preteklostjo, s katero se seznanjamo s skoki v preteklost, v kateri je 12-letni Otis (Noah Jupe) perspektiven otroški igralec. Njegovo kariero usmerja oče James (igra ga LaBeouf), veteran ene izmed ameriških vojn, ženskar in zdravljeni alkoholik vprašljivih vzgojnih metod. Oče in sin živita nomadsko in se potikata po neuglednih hotelih, saj se zadržujeta v krajih, kjer Otis dobi delo. Fantov zaslužek je temelj družinskega proračuna, toda oče kljub temu nima
Akinjeon (2019)

Akinjeon (2019)

Filmski kotiček, 4. marec 2020 ― aka The Gangster, the Cop, the Devil Ma Dong-Seok & Kim Moo-Yul in Akinjeon (2019), Foto: Imdb Slo naslov: Gangster, policist, hudič Angleški naslov: The Gangster, the Cop, the Devil Država: Južna Koreja Jezik: korejščina Leto: 2019 Dolžina: 109' ,  Imdb Žanri: akcija, krimi, drama Režija: Lee Won-Tae Scenarij: Lee Won-Tae Igrajo: Ma Dong-Seok, Kim Moo-Yul, Kim Sung-Kyu, Choi Min-Chul, Kim Yoon-Sung Morda je malce neprimerno govoriti o krizi korejskega filma v letu, v katerem je korejski film dobil prvega oskarja za tujejezični film in spisal zgodovino z oskarjem za najboljši film v tisti absolutni konkurenci, med angleško govorečimi protikandidati. V letu, ko je Parazit poleg oskarja pobral še zlato palmo in zlati globus, ter postal ponavljajoči se naslov na vrhu vseh relevantnih lestvic najboljših dosežkov lanskega leta. Na blogu sem že nekajkrat tarnal nad pretirano komercializacijo korejskega filma, ki je v zadnjih letih posvojil model ameriškega mainstream filmanja in na periferijo pahnil neuveljavljene avtorje in avtorske filme, ki životarijo na (za ostanek sveta) težje dostopni neodvisni sceni. Seveda sem hvaležen, da smo kljub temu dobili Parazita (ali leto prej Požiganje), a poleg teh vrhuncev bi bilo lepo občasno videti vsaj še kakšen zelo solidnega „Korejca.“   Gangster, policist, hudič je eden izmed odmevnejših "Korejcev" lanskega leta (pri nas so ga predvajali na lanskem Liffu), s katerim se je svetu predstavil izven domovine malo znani režiser in scenarist Lee Won-Tae. Čeprav v osnovi govorimo o solidnem žanrskem filmu, je že iz naslova moč razbrati, da so ustvarjalci želeli ustvariti nekakšno sintezo velikih korejskih uspešnic, ki so v zadnjih desetletjih pustili močan pečat in odigrali pomembno vlogo v širitvi baze ljubiteljev korejskega filma. V eni zgodbi združiti gangsterje, detektive in serijske morilce, že na "uč" deluje malce (pre)ambiciozno in zbuja dvom, da so si ustvarjalci na krožnik naložili preveč vsega, da bi se
še novic